Tartu maantee piirkonna planeeringutest

Tartu maanteel käib ehitustegevus - vilgas või mitte, on vaieldav. Kuni Aruvallani on 2+2 juba olemas, Aruvalla-Kose projektid valmis ja ehitus peaks kohe käivituma. Parts on juba öeld et asi hankeprotseduuride kohmakuse tõttu 130 päeva veninud. Kose-Mäo projekt on kohe-kohe kokku saamas. Mäo ümbersõidu ehitus käib. See osa on nüüd siis enamvähem selgeks saanud.
Maanteeamet on käivitamas uut hanget, mis tegelikult kogu Mäo-Tartu vahelise lõigu trassi ja liiklussõlmed paika paneb. Planeering. Kuid mida lehest lugeda võib? Põltsamaal kavandatakse Pajusi sõlme juurde uut kompleksi.
Mnjah. Tõesti loodan et detailplaneeringut ei jõuta heaks kiita enne kui Maanteeamet oma planeeringut tegelikult alustab. Sest siis kohe tuleb moratoorium kõigile teeäärsetele planeeringutele - nende käsitlemine peatatakse kuni maanteeplaneering valmis saab. Maanteeplaneering sätestab täpselt need kohad, kuhu liiklussõlmed tulevad - ning ka need, kuhu ja kuidas mingit trassiäärset teenindust arendama peaks.
Juhul, kui tõesti DP enne valmis saab, on tõenäoline veelgi suuremas mahus raha ja muude vahendite (sh tegijate närvid) raiskamine sest siis võib juhtuda et trass Põltsamaast veelgi kaugemale vedada tuleb. Ehk tulemusena kaotavad kõik.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Jälle uued teedeinsenerid

Kas dreenkiht on muldkeha või katendi osa

Kandevõime mõõtmine