Turu Veskisild

Sild ehitatud 1975, projekteeris inseneribüroo Eero Paloheimo (hilisem puitkonstruktsioonide professor ja roheline poliitik) ja Matti Ollila. 93 meetrit pikk ja 20 lai, algselt planeeritud 4-5 rajaliseks. Jõesambaid ei ole, oma aja näidisehitis - õhuke eelpingestatud raudbetoonkonstruktsioon. Vähemalt üks kaldasammas on rajatud savipinnasesse. Insenerid tegid kaldasamba arvutustes märgivea (arvutati juba arvutiga kuid teadagi millised olid siis arvutid).
Ehituse aegu probleemid, töö venis mitmeid nädalaid graafikust kuid vastu võeti tähtaegselt. Betoon vajab kivinemiseks vähemalt 3 nädalat kuid proovikoormamise aegu ei old kivinemine lõppend. Tulemus - ca 10 cm (erinevatel andmetel kuni 40 cm) läbipaine proovikoormamisel. Otsus seejärel täiendavad terasvaierid ja liiklus ainult kolmele rajale (sild kasutuses ühesuunalisena). Tänane liiklus sillal üle 20,000 auto ööpäevas.
Laupäeval 6.märtsil hommikune juhuslik möödakäija märkas, et sild on vajund. Helistas politseisse, sild suleti. Õhtuks oli vajum silla keskel ulatunud 94 cm-ni ja vajumine jätkus ka öösel kuigi väiksemas tempos. Silla kaldasammaste vajumid 26-35 cm. Mõlemad sambad seega. Fotode järgi on praod ka kaldasamba kõrval jalgtee katendis - Ollila arvestuste järgi on jääst tulenevad jõud sillasambale 400 tonnised. Ju siis jää surub kaldasambaid laiali. Laupäeva õhtul keerati kinni veetorud ja ühendati lahti elektrikaablid mis kulgesid silla karbis.
Arvata on et savi seal silla all on mängima hakand. Süüdistatakse rasket talve kuid ka 86-87 oli sarnane. 1987 remonditigi silda tollase 4 miljoni marga eest, kuid väidetavalt mitte kaldasambaid.
Uus remont kavandati käesolevaks suveks - silladekk ja hüdroisolatsioon ning kosmeetiline remont. Ei kavandatud kaldasambaid näppida. 600,000 EUR raha selleks ka eelarves. Aga sild on kindlustatud.
Praeguseks on otsustatud et silda ei remondita. Püütakse jääd lõhkuda ja praamid silla alla saada - et kui kukub, siis praamidesse - või siis viisakalt lahti võtta.
Uus sild maksaks 5-10 miljonit eurot.

Kommentaarid

genekas ütles …
Nüüd olla otsustatud, et sild läheb tõenäoliselt lammutamisele

http://www.ts.fi/online/kotimaa/116661.html
Ain Kendra ütles …
Viimane vajumine - 111,5 cm
Ain Kendra ütles …
Viimane seis - 126,5 cm. Ööpäevas 3 mm.
Ain Kendra ütles …
130 cm. Otsus peaks esmaspäeval tehtama. Praegu pakutud kulu kokku 7-8 miljonit eurot sh 5.6 miljonit otsesed ehituskulud.
Esmalt puurvaiad oleva silladeki kõrval kaljupõhjani (läbi savikihtide), siis teraskonstruktsioon silla alla, vana silla lammutamine ja uue silla ehitus. Kõik valmis järgmiseks suveks.
Ain Kendra ütles …
133 cm ja otsused olemas. eskiisid tellitud kuid projekteerija valitakse suveks ja ehitaja järgmisel aastal.
Ain Kendra ütles …
Tänane seis - 138,5 cm
Ain Kendra ütles …
Tänane seis 139,3.
Lisainf - lammutav firma välja valitud.
Rokkstaaride manager tahab silda ilutulestiku saatel lammutada. Siis saaks lammutamiskaadreid rokkvideos kasutada.
Ain Kendra ütles …
141,5.
Küsimus - kas jõutakse enne ajutised sambad ja praamid alla ajada või kukub ise kokku.
Ain Kendra ütles …
Loo lõpp. Eile sadasid esimesed tükid praamile ja sild on pooleks. Nüüd laiendatakse vahet ehk siis lammutatakse edasi.

Populaarsed postitused sellest blogist

Jälle uued teedeinsenerid

Kandevõime mõõtmine

Kas dreenkiht on muldkeha või katendi osa