Pääsküla möödasõit planeeringutes - kas lahtisest uksest sissemurdmine?

Planeeringualused: Tallinna üldplaneering, kehtestatud 2001
Seletuskiri p 5.3 – magistraaltänavate võrgu arendamine:
Läbivliikluse möödajuhtimiseks elamispiirkondadest on kavandatud järgnevate möödasõiduteede rajamine:
• Kalamaja möödasõidutee praeguse sadamaraudtee suunal;
• Pelgulinna möödasõidutee, mis ühendaks Erika tänava Paldiski maanteega kulgedes likvideeritud raudtee trassil läbi Merimetsa ja avaks eeskätt raskeveokitele ja ohtlikele veostele ohutu pääsu linnavälistelt maanteedelt Kopli poolsaare sadamatesse;
• Pääsküla läänepoolne möödasõidutee koos raudteeviaduktiga Vana-Pääsküla ja Laagri piirkonnas.
Kaart leidub:linna teedevõrgu kava

Suurendades pilti veelgi, uurime Pääsküla möödasõidutee trassi veidi enam:

Üsna ilmselt on kaardil kujutatud nn Võrno saba, mis tähendaks möödasõidutee juhtimist üle Põdra tänava ja raudtee, Maanteeameti ees paikneva elektrialajaama juurde. Esialgsest kavandatud ühendusest Vana-Pääsküla (busside lõpp-peatus) ja Laagri piirkonnas on saanud Pääsküla raudteeülesõit ca pool kilomeetrit kesklinna suunas. Loodetakse Pääsküla raudteeülesõidu viimisele tunnelisse ning Pääsküla ümbersõidu ühendamisele Kadaka-Pärnu maantee ringristmikuga. Põdra tänava ületamine on siiski veel võimalik, kuid Pärnu maantee ääres, vahetult elektriajalaama ja raudtee vahele on rajatud ärikinnistud ja kavandatud uus tankla. Teiselt poolt on kavas Tähetorni tänava ületamine Tihniku sihis. Ei ole käsitletud Kadaka tee pikendusega seonduvat senise autoturu piirkonnas. Kaardil kujutatud punasega põhimagistraalid, rohelisega jaotusmagistraalid.

Nüüd püüame uurida seda, mis samast asjast arvatakse linnaosade planeeringutes.
Alustame Mustamäelt sest sealne on 2006 vastu võetud.
Mustamäe teedevõrk
Siin kaardil on kujutatud Kadaka tee kui magistraaltänava pikendamine autoturu piirkonnas.
Tee viib Mustamäelt välja Haabersti linnaosa territooriumile.

Järelikult jätkame Haaberstis. Planeering kooskõlastusel, viimased muudatused jaanuaris 2011
Haabersti teedevõrk Ja üllatused jätkuvad.
Üllatusega nendin, et selles planeeringus on kavandatud kõrvaltänav jätkama Mustamäe planeeringus kavandatud magistraaltänava liini. Ja järeldan, et erinevad linnaosad ei tee mingisugust koostööd planeeringuprotsessis. Kadaka puiestee statuudiks on märgitud perspektiivne/rekonstrueeritav magistraaltänav. Ka Tähetorni tänaval on magistraaltänava staatus.
Oluliste teede nimistus on Astangu tänava ja Tähetorni tänava ühendus piki endist raudteetrassi, eesmärgiks transiitliikluse möödajuhtimine. Samasse trassi on märgitud kergliiklustee.

Jõuame Nõmmele. Planeering kooskõlastusel, kuigi vist mitte veel kehtestamisele liiga lähedal sest esinevad läbitöötamata osad ja vastuseisud.
Nõmme teedevõrk
Sellest terviklikust kaardist tuleb uurida ka konkreetseid alasid.
Esiteks, Pääsküla ülesõidu piirkond, eritasandilise sõlme kavandamine.
Teiseks, Kadaka-Pärnu maantee-Rohula ringristmik, möödasõit on kavas juhtida Rohula tänavale.
Kolmandaks, piki rabaserva Tihnikuni
Neljandaks, Tihniku ühendus Kadaka puiesteega vahetult enne Tähetorni ristmikku
Trummi tänavale on kavandatud ühistranspordiliiklus. Täna on tegemist rahustatud liiklusega kõrvaltänavaga.

Järeldused
Tallinna linna üldplaneeringu tänavate liigitusest ei peeta kinni. Üks ja seesama tänav muutub linnaosa piiril magistraaltänavast kõrvaltänavaks. Linnaplaneerimisamet peaks kõik linnaosade üldplaneeringud vormistama ühtsete legendidega et vältida segadusi alade piirimail ning tagada ühtne poliitika kogu linnas.

Ja põhijäreldus. Kui ei suudeta vastu võtta tänavavõrgu planeeringut, siis tuleb vähemalt kehtestada samal tasemel magistraaltänavate skeem nagu 2001 planeeringus on.
Kohustuslikuna kinnipidamiseks linnaosade planeeringutes. Ja kooskõlastatuna Maanteeametiga.

Ning lisaks veel - Tallinna liikluse üks probleeme on raskeliiklus. Ning juba varem tsiteeritud 2001 vastuvõetud üldplaneeringus esineb kena kaart: raskete veoste marsruudid
Uurime seda siis ka lähemalt! Pääsküla möödasõidutee on soovituslikul raskete veoste marsruudil.
Tarkpead teavad et linn on tekstiliste määrustega kehtestanud raskeveostele soovituslikud uued teed ja need ka vastavalt tähistanud. Kuid planeeringut muutnud pole. Mis tähendab, et planeering on jätkuvalt jõus.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Jälle uued teedeinsenerid

Kas dreenkiht on muldkeha või katendi osa

Kandevõime mõõtmine