Soome pole veel otsustanud 76 tonni (täiendatud)

Soomes ei olegi veel otsustatud suurendada raskeveokite lubatud täismassi 76 tonnini senise 60 asemel. Ehk siis, Suomen Tieyhdistys väidab et sellise otsuse tegemine peab käima koos olulise teehooldusraha suurenemisega. Kommentaaridest võib lugeda, et maksumaksjatelt korjatakse teede jaoks 2,5 miljardit kuid teedesse jõuab 1 miljard. Tuttav lugu ju. Teine sekundeerib et tegelikult on maksudest laekuv summa 7 miljardit.
Teeühenduse järgi on otsusest (60 asemel 76 tonni ja kõrguses lisaks 20 cm 4,4 meetrini) tulenevalt lisakulu riigiteedele teehoolduses 100 miljonit eurot aastas sest kohati on vaja tõsta sildu või süvistada silla-alust teed. Lisaks ka erateede toetus mida peaks veel 20 miljonit eurot aastas rohkem olema.

UUEM INFO.
Sillad vajavad remonti. Praegu on Soomes 144 kaalupiiranguga silda. Kui kaalupiirang tõstetakse 76 tonnini (otsus ootab Euroopa Komisjoni heakskiitu), siis on vaja koormust piirata 270 maantee- ja 80 linnasillal. Kokku 10 silda neist on põhivõrgus ja ülejäänud väiksema liiklusega teedel. Riik kavatseb remontida 100 silda (ülejäänud jäävadki nõrgemateks), kuid selleks napib raha. 20 aasta jooksul on tarvis üle 200 miljoni €.
Artikkel Turun Sanomates kirjeldab veidi detailsemalt.


Kommentaarid

genekas ütles …
Ega Soomes ka lihtne ei ole - koormatumate teede seis on aina kehvem. Kehä III on juba vaat et hullemas seisus kui Eesti kesksemad maanteed - auke kui selliseid on harva (mis on iseenesest oma ootamatuse poolest ohtlikum), kuid teed on roopaid täis ja ebatasased - lausa nii, et tihti tekib küsimus, kas auto rattad üldse on enam ümmargused.

Ei imesta üldse, et murelikke leidub just teede seisundile mõeldes, aga samas on asi ajendatud sellest, et oma transpordi konkurentsivõime on aina suuremaks probleemiks ajal, kus aina rohkem kaubavedusid tehakse piiritaguste sohvrite, autode ja kütusega - asi, millega pisemad Soome kodumaised transpordifirmad kulude tasemest tingituna mitte kuidagi konkureerida ei suuda. Ainus võimalik samm ongi see autorongide kogumassi kasvatamine.
Ain Kendra ütles …
Soome teed võivad sellise koormustõusu kuigivõrd ära kannatada, Eesti omad ilmselt mitte. Nagu külm sõda kus võitjaid pole. Kuid kaotajad on.
genekas ütles …
Sillad muutuvad nõrgaks kohaks...

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/turun-sanomat-jattirekat-pois-sadoilta-silloilta/620136/
Raul wips Vibo ütles …
Massipiirangute suurendamine ei saa kuidagimoodi lahendada tööhõive ja teisi sotsiaalseid probleeme. Odavad idaeuroopa ja aasia autojuhid on vallutanud skandinaavia ja kesk-euroopa maanteed. kuniks valitseb ebavõrdsus ja palka makstakse passi järgi, ei ole võimalik neid probleeme lahendada. see on sama, kui lahendada ummikuid ainult teede laiendamisega. mõtlemine tuleb pöörata vastupidiseks ja tegeleda põhjuste, mitte tagajärgedega.
Raul wips Vibo ütles …
Austraalias uuritakse ka suurenevate massipiirangute mõju katendite lagunemisele. Värskelt avaldatud uuringu sissejuhatus algab sellise lausega:

"Anecdotal evidence indicates that the rate of pavement deterioration and agency maintenance costs increase with the increased axle mass of heavy vehicles."

https://www.onlinepublications.austroads.com.au/items/AP-T216-13

Uuringut tehakse põhjalikult ja pikaajaliselt, välja on valitud katselõigud.
Ain Kendra ütles …
Austraalia tegeleb just teljekoormuse suurendamisega sest neil vist senini 8-tonnine telg old. Uurimiseks valitud just need lõigud, kus lagunemise põhjuseks mitte palju autosid vaid just raskem telg.

Populaarsed postitused sellest blogist

Jälle uued teedeinsenerid

Kandevõime mõõtmine

Kas dreenkiht on muldkeha või katendi osa