Soome pole veel otsustanud 76 tonni (täiendatud)
Soomes ei olegi veel otsustatud suurendada raskeveokite lubatud täismassi 76 tonnini senise 60 asemel. Ehk siis, Suomen Tieyhdistys väidab et sellise otsuse tegemine peab käima koos olulise teehooldusraha suurenemisega. Kommentaaridest võib lugeda, et maksumaksjatelt korjatakse teede jaoks 2,5 miljardit kuid teedesse jõuab 1 miljard. Tuttav lugu ju. Teine sekundeerib et tegelikult on maksudest laekuv summa 7 miljardit.
Teeühenduse järgi on otsusest (60 asemel 76 tonni ja kõrguses lisaks 20 cm 4,4 meetrini) tulenevalt lisakulu riigiteedele teehoolduses 100 miljonit eurot aastas sest kohati on vaja tõsta sildu või süvistada silla-alust teed. Lisaks ka erateede toetus mida peaks veel 20 miljonit eurot aastas rohkem olema.
UUEM INFO.
Sillad vajavad remonti. Praegu on Soomes 144 kaalupiiranguga silda. Kui kaalupiirang tõstetakse 76 tonnini (otsus ootab Euroopa Komisjoni heakskiitu), siis on vaja koormust piirata 270 maantee- ja 80 linnasillal. Kokku 10 silda neist on põhivõrgus ja ülejäänud väiksema liiklusega teedel. Riik kavatseb remontida 100 silda (ülejäänud jäävadki nõrgemateks), kuid selleks napib raha. 20 aasta jooksul on tarvis üle 200 miljoni €.
Artikkel Turun Sanomates kirjeldab veidi detailsemalt.
Teeühenduse järgi on otsusest (60 asemel 76 tonni ja kõrguses lisaks 20 cm 4,4 meetrini) tulenevalt lisakulu riigiteedele teehoolduses 100 miljonit eurot aastas sest kohati on vaja tõsta sildu või süvistada silla-alust teed. Lisaks ka erateede toetus mida peaks veel 20 miljonit eurot aastas rohkem olema.
UUEM INFO.
Sillad vajavad remonti. Praegu on Soomes 144 kaalupiiranguga silda. Kui kaalupiirang tõstetakse 76 tonnini (otsus ootab Euroopa Komisjoni heakskiitu), siis on vaja koormust piirata 270 maantee- ja 80 linnasillal. Kokku 10 silda neist on põhivõrgus ja ülejäänud väiksema liiklusega teedel. Riik kavatseb remontida 100 silda (ülejäänud jäävadki nõrgemateks), kuid selleks napib raha. 20 aasta jooksul on tarvis üle 200 miljoni €.
Artikkel Turun Sanomates kirjeldab veidi detailsemalt.
Kommentaarid
Ei imesta üldse, et murelikke leidub just teede seisundile mõeldes, aga samas on asi ajendatud sellest, et oma transpordi konkurentsivõime on aina suuremaks probleemiks ajal, kus aina rohkem kaubavedusid tehakse piiritaguste sohvrite, autode ja kütusega - asi, millega pisemad Soome kodumaised transpordifirmad kulude tasemest tingituna mitte kuidagi konkureerida ei suuda. Ainus võimalik samm ongi see autorongide kogumassi kasvatamine.
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/turun-sanomat-jattirekat-pois-sadoilta-silloilta/620136/
"Anecdotal evidence indicates that the rate of pavement deterioration and agency maintenance costs increase with the increased axle mass of heavy vehicles."
https://www.onlinepublications.austroads.com.au/items/AP-T216-13
Uuringut tehakse põhjalikult ja pikaajaliselt, välja on valitud katselõigud.