Veokid lähevad suuremaks ja raskemaks

Statistikaamet – 2001…2014 veoautode läbisõit telgede arvu järgi
Statistikaamet on uuendanud oma väljapanekut, võrdlesin 14 aastaga toimunud struktuurset nihet veoautode läbisõidu jaotuses telgede arvu järgi. Põhjus: teekatendi projekteerimisel võetakse arvesse sõidukite siirdetegurid, kuid reeglina ei arvestata konkreetset telgede arvu – autoronge (nii haagisega veoautosid, kui sadulronge) ei liigitata telgede arvu järgi vaid tavaliselt kasutatakse üldistatud siirdetegurit 2,0 kuigi 5-teljelisel on see 2,05 ja 6- ning enamateljelisel 4,8. Ka seegi on tõsiselt alahinnatud väärtus sest ei võta arvesse super-single rehvitüübi levikut eriti paljuteljelistel veokitel ja suurenenud rehvisurvet (arvutuslik 0,6 MPa, tegelik 0,85-0,9 MPa).

Oletame, et tavapärane veok on 2- või 3 teljega, sellised moodustasid läbisõidust 2001 – 46,4% ja 2014 – 12,2%. 4-teljeliste hulka tuleb lugeda nii 2-teljelised veokid 2-teljelise haagisega kui 4-teljelised veokid, millel reeglina kaks telge pööravad. Seega moodustavad viie- ja enamateljelised kooslused ca 84% läbisõidust algse 48% asemel. Siit tulenevalt kujuneb keskmise veoki (mitte autorongi) siirdeteguriks 2001 jaotuses 1,57 ja 2014 jaotuses 2,32.

Kommentaarid

kt ütles …
Särevere silda koormati 290 tn-ga.
http://www.jt.ee/3365943/purustav-koormus-teadlased-laovad-sarevere-sillale-kuni-290-tonni-rauda
Ain Kendra ütles …
Eriveostena liiguvad ka üle 300-tonnised kooslused. Iseasi et paljud sillad on selle jaoks tegelikult tugevdada vaja.
kt ütles …
Kuid see pole üksteise lähedal asuvate telgede summaarne koormus.

Populaarsed postitused sellest blogist

Kandevõime mõõtmine

Jälle uued teedeinsenerid

Kas dreenkiht on muldkeha või katendi osa