Talsinki tunnel



Raudteetunneli plaanid on uuesti üleval.

Unustame nüüd ära et see tunneli maapealse osa trass on osaliselt juba täis ehitatud.
Kuid hind - umbes miljard eurot kui tunnelis hakkaks liikuma ainult kaubaveokoosseisud. Siia hulka siis näiteks igasugu konteinerite vedu mis moodustab olulise osa Talsinki laevaliikluse koormast. Ühelt poolt võiks loota et tulemuseks väheneb sadamaga seonduv rekkaliiklus. Samas tõuseb seeläbi kohe ka laevapileti hind. Ja võimalik et tuleb laevu jälle vahetama hakata, selliste vastu mis rohkem reisijaid ja vähem autosid veavad.
Tunnel läeks oluliselt kallimaks juhul kui seal ka reisiliiklus tekiks - põhjus tõenäoliselt turvameetmetes. Tõsiselt võiks võtta ka seda varianti et autoga sõita platvormile ja poole tunni pärast Helsingis platvormilt maha.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Jälle uued teedeinsenerid

Kas dreenkiht on muldkeha või katendi osa

Kandevõime mõõtmine