vene katenditest

Õigupoolest, M11 ehk Moskva-Peterburgi tasuline kiirtee, katend ei ole vene normide järgi vaid prantslaste pakutud. Huvitav konstruktsioon igatahes: 80 cm muldkeha materjali mis kohapealt leitud; selle peal liivast dreenkiht ja killustikalus (kokku 40 cm) ning sellele kolm kihti asfalti: jämedateralised 15 cm ja 10 cm ning selle peal A-tüüpi kulumiskiht polümeerbituumenist 5 cm. Garantiiaeg 18 aastat, tee peaks vastu pidama 30 aastat. Kulumiskihti lapitakse vastavalt vajadusele. Nii, sellest saan ma isegi aru. Aga mitte sellest, kuidas on võimalik Eestis kõige enamkoormatud teele ehitada samuti kolmekihilist asfaltkatet 4-4-4 ehk ainult neljasentimeetriste kihtidega. Oskaksin järeldada veel üht - venelased loobusid oma normide kasutamisest vähemalt sellel teel. Huvitavat on seal veel kirjutatud - tasuline tee, Moskva külje all maksab kilomeetri sõit sel teel 3,62 rubla ehk siis vana viinapudeli hind, siit tulenevalt võiks teemaks tulla võrdne kiirrongi ühe otsa pileti hinnaga. Riigi finantseeritaval osal võib hind tulla madalam, kõigest 1 rubla kilomeetri eest. Sellegipoolest kaheldakse, kas sellise tasuga tee võtab maha põhilise rasketranspordi vanadelt teedelt.

Kommentaarid

Ain Kendra ütles …
Ja kommentaariksin ühe detaili veel. Võrdluseks toodud 4-4-4 katend pärineb Tallinna Ringteelt. Võtsin ette ja vaatasin, mida Taani tarkvara sama liikluse korral pakuks:
asfaldikihtide paksus 208 mm, sellest siis kaks ülemist kihti neljasendised vastavalt SMA ja AC bin mõlemad polümeerbituumeniga ning nende all siis Taanis levinud purustatud kruusast valmistatud asfaltbetoon. Selle all 330 mm killustikku. Kogu moos väga heal liival.

Populaarsed postitused sellest blogist

Jälle uued teedeinsenerid

Kas dreenkiht on muldkeha või katendi osa

Kandevõime mõõtmine