Mäo sõlme ohtlikud pöörded

Maanteeameti Ida regiooni direktori asetäitja Jaan Võsu ütles, et eelprojekti koostamise käigus tehtud liiklusuuringute järgi on Rakverest Tartu suunas ja Tartust Pärnu suunas pöörete sooritajate hulk sedavõrd väike, et vajadust nendele eraldi rampe rajada pole. «Maanteeameti hinnangul on tegemist juhtide tähelepanematusest tingitud õnnetustega,» lisas ta.


Nojah, kuid eelprojekti käigus loeti eraldi kaks ristmikku - põhjapoolne nn Neste ristmik ja lõunapoolne nn Statoili ristmik. Siit tulenevalt olid ühe rea peal nii Rakverest Pärnusse kui Rakverest Paidesse liikujad. Ning samuti ka teistpidi - vahet ei tehtud, kas Rakverre mineja tuli Pärnust või Tartust. Samas pidi siiski paigas olema Tartust Paide poole liikujate arv. Nagu ka Rakverest Tallinnasse.
Tänase liikluskorralduse juures on probleemseteks suundadeks vasakpöörded Rakverest kas Tartusse või Tallinnasse ning ka Tartust Paide suund. Neist liiklusuuringuga võis ebaselgeks jääda Rakvere-Tartu osa.
Kas õnnetusi on rohkem vasakpöördega Rakvere-Tartu ja Tallinn-Rakvere ristmikus või konfliktiga teises sõlmes, kus vasakpöörded Rakvere-Tallinn ja Tartu-Paide? Neist ainus tundmatu on Rakvere-Tartu. Teised suunad peaksid eelprojektis siiski normaalselt olema, kui just liiklusvood pole oluliselt muutunud. Kindlasti mõjutas omaaegne Neste jaam, millega seonduv liiklus võis loendust segada.

Kommentaarid

Raul wips Vibo ütles …
Kas sa tead või arvad nende eelprojekti loenduste kohta?
Ain Kendra ütles …
Eelprojekti liiklusuuringut uurisin ka ise. Pöörete osas oli liiklusuuringus selgelt kaks lahutatud ristmikku ja puudus see pilt, kui palju on piki T5 läbivat liiklust.
Ain Kendra ütles …
Vaadeldes liiklust kahel T2/T5 samatasandilisel ristmikul, tuleb järeldada:
- suunal Tallinn-Rakvere takistab silla piire vaadet, sõiduk Rakvere-Paide suunal on nähtav umbes 4 sekundit, kui läbilaskvusarvutuste järgi peaks kriitiline tühik olema ca 8 sekundit;
- suunal Tartu-Paide takistavad silla ja kõnnitee vahelised piirded vaadet ja nõutud nähtavuskolmnurk ei ole tagatud. Analoogiliselt on Paidest Rakverre siirduv sõiduk pöörajale nähtav umbes 4 sekundit (tõsi küll, sõites välja stoppjoonele on nähtavusaeg ca 8 sekundit, piirded ei sega nii palju. Analoogiline probleem on ka suunal Rakvere-Tallinn, nähtavusala vaid 4 sekundit ja piirab just silla kõrgem piire mis varjab tavalise sõiduauto täies ulatuses.

Populaarsed postitused sellest blogist

Jälle uued teedeinsenerid

Kandevõime mõõtmine

Kas dreenkiht on muldkeha või katendi osa