Värske lugu siis Hispaaniast - Soome turiste vedanud buss... Kuid huvi pakub hoopis teine teema - Aruandest: Onnettomuuden uhrien tunnistamistyötä vaikeutti se, että bussin kaaduttua tien järeä keskikaide lävisti bussin korin aiheuttaen tuhoa. Kas see tähendab, et ohutusbarjäär tee keskel on ikkagi ohtlik? Kuidas on võimalik, et barjääri metall läeb läbi bussi kere?
Hallituksen Malagan edustaja Juan José López Garzón kertoi Diario Surille onnettomuustutkinnan olevan vielä kesken, mutta kuva tapahtumien kulusta on jo selvä.
- Moottoritietä reunustavan metalliaidan kaide lävisti bussin kuin miekka, mikä saattoi aiheuttaa suuren osan kuolonuhreista, hän kertoi malagalaiselle Diario Sur -lehdelle.
Probleem – mida me saame mõõta ja millega? NB! täiendasin oluliselt 03.03.2012 Teehoiutööde tehnoloogianõuete §23 . Muldkeha pinnase tihendamist kontrollitakse vastavalt projektis esitatud nõuetele. Juhul kui projektis nõuded puuduvad, peab pinnase tihendamist kontrollima ristlõike kolmes punktis, muldkehal kõrgusega kuni 3 m iga 100 m tagant ja muldkehal kõrgusega üle 3 m iga 50 m tagant. Liivpinnasest muldkeha tihendustegur peab vastama lisas 2 toodud nõuetele. Muudest pinnastest ehitatud muldkeha kihil kontrollitakse tihendamist elastsusmooduli mõõtmise teel kas INSPECTOR või LOADMAN seadmega. Elastsusmoodul muldkeha pinnal ei tohi olla väiksem projektis esitatud nõuetest . Küsimus seega, milliseid nõudeid saab projektis ehitada muldkehale, milline ehitatakse mitte liivpinnasest? Millised on siis need pinnased, mis ei ole liivpinnased kuid mida kasutatakse ehituses, eriti teedeehituses? Reeglina peaksid liivpinnased olema muldkeha aktiivtsoonis ehk siis 1,5 meetri ulatu...
Koroona-aegu on ülekuulamistel vaid komisjon, ilma pealtkuulajateta. Seekord lühidalt ja teemadest: 1. Gerhard Markus Trumm - Massivahetuse alternatiivsed meetodid Tallinna Lennujaama K-perrooni näitel (Kristjan Lill). Aluspinnase stabiliseerimine kujuneb mõistlikumaks kui massivahetus ja enamvähem sama heaks geosünteetide kasutusega. 4. 2. Martin Eelmaa - Bituumenmakadamist katendikihtide kasutamine Eesti teedel (Andrus Aavik). Poole kallim kui kruusatee pindamine, kuid mõistlik tolmuvaba lahendus väiksema liiklusega teedele. 5. 3. Jaan Viljas - FWD mõõtmistulemuste alusel katendi kandevõime arvutusmetoodika täiustamine (Andrus Aavik). Tulemused taandatakse võrreldavale ajale, kasutatakse lisaks senistele kuuteguritele ka päevategureid. Meie tingimustele sobib paremini KUAB seade kui Tehnokeskuse seni kasutatav Dynatest. Mõõtmisi ei tuleks teha enne juunikuud, kõik mõõtmised tuleks kanda Teeregistrisse. 5. 4. Jörgen Vanamõisa - raudbetoonkonstruktsioonide kestvuse hindamine toimi...
Ega tegelikult lisada praegu palju ei ole. Selline torukonstruktsioon on mõrvarlik ja ei vasta kehtivale standardile. Paraku maksab see poole normikohasest ja näeb välja nagu piire. Kuni keegi otsa ei sõida, sest siis omandab piire terariista omadused ja võib läbistada sõiduki koos seesviibijatega. Maailmas näiteid piisavalt, Eestis viimase paari aasta jooksul on avariisid olnud ja autosid penetreeritud. Inimesi veel õnneks mitte - aga kas peame ootama laipu?
Kommentaarid
Kuid huvi pakub hoopis teine teema - Aruandest: Onnettomuuden uhrien tunnistamistyötä vaikeutti se, että bussin kaaduttua tien järeä keskikaide lävisti bussin korin aiheuttaen tuhoa.
Kas see tähendab, et ohutusbarjäär tee keskel on ikkagi ohtlik? Kuidas on võimalik, et barjääri metall läeb läbi bussi kere?
- Moottoritietä reunustavan metalliaidan kaide lävisti bussin kuin miekka, mikä saattoi aiheuttaa suuren osan kuolonuhreista, hän kertoi malagalaiselle Diario Sur -lehdelle.