TTÜ transpordiehituse kroonika

Täna kaitsesid magistritööd 9 teedeinseneri:
- Eero Keldo (Asfaltsegude temperatuurirtežiimi jälgimine paigaldus- ja tihendusprotsessis ning andmete analüüs) - 4
- Andrei Sbitnev (Haabersti ringi ohutuse kontroll ja projektlahenduste liiklusohutuse audit) - 4
- Aleksandr Afanasjev (Narva maantee Sillamäe raudteeriste tänavavõrguga sidumise eskiisprojekt) - 4
- Karli Kontson (SMA ja AC surf deformatsiooni- ja kulumiskindluse sõltuvus teistest omadustest) - 5
- Taivo Naarits (Purustatud betoonist täitematerjali tee-ehituses kasutamise alused) - 3
- Vahur Loo (ringteesild üle Emajõe, sammaste 6 ja 10 vahele jääva tekiehitise tehniline projekt) - 4
- Juri Kožanov (Tartu idaringtee I etapi ehituskorralduse projekt) - 5
- Joonas Tali (Hipodroomi ja Endla - Suur-Ameerika ristmike fooriprogrammid) - 3
- Kirill Zahartšenja (Soo tänava rek - ohutuse kontrollimine ja avamisjärgne auditeerimine) - 4

Isiklik seos oli siit pigem esimesega - termokaamera Flir kasutamine asfaldi paigaldusprotsessis. Kahjuks saabus kaamera Eestisse alles septembris ja seega jäi katsetamine jahedale perioodile. Kindlalt on termokaamera kasutus teedeehituses vajalik - eriti selleks, et hinnata pauside puhul millal tuleb vahele vuuk teha ja millal saab sama soojaga jätkata. Samuti aitab kaamera tuvastada tehnilisi jamasid, mis palja silmaga jälgitavad pole. Ilmselt tuleb uuringuid käesoleval aastal jätkata et täpsustada asfaltsegu jahtumiskiirust erinevate segude, kihipaksuste ja välistemperatuuride juures. Ning ka selleks, et tehnoloogiat parandada - millal ja kuidas tuleks laoturi punker tühjaks lasta ja vuuk vahele teha. Ennekõike on see kasulik otseselt asfalditöödega seotud töötajate täiendkoolituseks - huvitatud firmadel tasuks kohe ühendust võtta ja püüame asju korraldada. Et kaamerat saaks kasutada ka otseselt järelevalves, tuleks eelnevalt laiendada uuringuid ning muuta ka järelevalve reglementi selles osas, kuidas objektil proove tuleb võtta.
Teistest töödest veidi pinnapealsemalt - Haabersti ringi töös tõestati seda, et Statoili teeotsa sulgemine oli liiklusohutusele väga kasulik. Ning analüüsiti kahe- ja kolmetasandilisi perspektiivseid lahendusi, mida Haabersti ringile kavandatud on. Ja pakuti välja veel mõned tegevused, mis ka praeguse lahenduse juures lisamist vajavad - näiteks sõidurajale liialt lähedal paiknevate takistuste (postide) kaitse kas kõrgema äärekivi või piirdega ning jalakäijate/kergliiklejate võimaluste parandamine Keila- ja Rannamõisa-suundadel ja bussipeatuste juurde ooteplatvormide rajamine. Lihtsatest tegevustest tasuks ka Rocca bussipeatus Paldiski maanteel (kaubanduskeskuse poolel) nihutada veidi kesklinna suunas, see vähendab ümberreastumise konflikti riske.
Karli Kontsoni töö oli väga hea. Sai selgeks, et asfaldi muude omaduste parandamise sildi all on tõsiselt kannatada saanud deformatsioonikindlus - liigne bituumenisisaldus ja peenosiste kasutus mis parandas segu töödeldavust, on toonud kaasa selle, et koormuse all moodustuvad kiiresti deformatsioonid.
Soo tänava auditi töös käsitleti Soo tänavat kui võimalikku TEN-T trassi, mis mu meelest on selgelt ülepingutatud mõte. Kuigi õige on, et Vanasadamast võiks TEN-trass kulgeda ka Paldiski maantee suunas. Siis põhimõtteliselt on õigem sellise trassi kujundamine tunneliga, mitte praeguse rahustatud liiklusega elutänava käsitlemine rahvusvahelise magistraalina.

Kui teist samapalju jõuab diplomini ka kevadel, võib iga-aastane teedeinseneride täiendus ulatuda taas 20 insenerini, mis vahepeal unistusena tundus.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kandevõime mõõtmine

Jälle uued teedeinsenerid

Kas dreenkiht on muldkeha või katendi osa