Ülemiste ja Ämari

Parts kinnitab, et Ämari võiks kujuneda militaar-tsiviillennuväljaks.
Laaneots kurdab, et kui Ämari kujuneks NATO lennuväljaks, vihastaks see Venemaad.
Eri tasandi arengukavad leiavad, et tuleks ette valmistada Ämari militaar-tsiviilkasutus. Kuigi nt lennunduse arengukavas on selge vihje vaid avariiolukorras kasutusele.

1. Ülemiste on Tallinnale liialt lähedal, müra häirib linnaelanikke. Ülemiste pindalalisest piiratusest tulenevalt on jaama läbilaskevõime kasvul piirid ees. Kuid juhul, kui reisijatena arvestada vaid eestimaalasi ja ei lisandu odavlennufirmad, võib juhtuda, et reisijate arv ei kasvagi jaama tehniliste piirideni välja, eriti kui lahendatakse trammiühendus kesklinnaga.

2. Viimaste uudiste valguses on Ryanair tulemas. See lööb hinnad alla ja paneb eestimaalased rohkem reisima. Ja sel teel läeb reisijate arv kiiresti piirideni. Siis aga, peaks Lennujaam esmalt loobuma nendest lülidest, mis takistavad reisijateenindust. Seega tuleks loobuda nii väikelennukite teenindamisest kui kaubalendudest. Väikelennud küll sobiks Ämarisse, kuid ei too ilmselt piisavalt sisse - nende puhul vajaksime pigem suuremat kompleksi, kus raha tuleb ka lisateenuste eest. Kaubalendude osas on kullerpostiga keerulsem, kuid tavaliste kaubalendude asukohta on lihtsam muuta.

3. Kullerfirmade kaubalennukitest loobumine on raske kui mitte võimatu, kuid ühekordsed cargo-reisid saaks küll välja ajada. Väikelennukite võimaliku asupaigana on pakutud Rapla (Kuusiku) lennuvälja, ka Piibe maantee praegust maanteelõiku ja ka Ämarit. Kaubareiside teenindamise puhul on Rapla väljas oma kaugusega. Piibe maantee asukoht on küllalt hea kuigi infrastruktuur täiesti puudub, Ämari puhul on vähemalt osa infrastruktuuri olemas.

4.

Kommentaarid

Toivo Ellakvere ütles …
ei saa aru. kuidas on seotud ljaama tehniline piirmaht ehks sii aastas lennujaama läbivate inimeste arv JA trammiühendus kesklinnaga?
Ain Kendra ütles …
tähh nõrga koha väljatoomisele.
tglt see trammiühendus võiks vähendada autoparkla suuruse vajadust lennujaamas. ja seeläbi tegema reisijatele elu mugavamaks. kuid samas kui tramm tuleb, siis tõenäoliselt võtab rööbaste ja trammipeatuse ala ruumi jälle sealtsamast parklast - nii et nokk kinni saba lahti.

mis lennujaama rohkem piirab on lendude ajagraafikute ebaühtlus - selgelt väljendunud tipptunnid mis tulenevad sihtkohtade lennujaamade tihedatest graafikutest.

kaubalennukite poolelt arvan et piiriks on pigem käitlemisala nappus - perroonid ja vahelaod.

lennujaam plaanib rada kõige täiega miski 300 meetrit idasuunas nihutada, kas sellest nüüd Ülemiste riskid vähenevad, kuid teisalt peaks see andma natuke rohkem hingamisruumi terminali laiendamisel
Ain Kendra ütles …
Pomm meie rehkendustele - Tallinna Lennujaama kavad tulevikuks näevad ette, et kuni 50,000 lennuoperatsiooni (tõus, maandumine) ja kuni 10 miljonit reisijat teenindatakse ära tänastes piirides, st laienemiseks on selleks võimalused.
Mida see väide endaga kaasa toob?
Millal võiks see 10 miljonit reisijat täis saada kui üldse?
Muidugi, on vägagi tõenäoline, et kaubalenduse osas ilmneb Ämari tsiviilkasutuse vajadus peagi. Aga see võib samas tähendada jällegi vaid varuväljaku staatust, võimaldades siiski ette valmistada järgmist käiku mille põhjuseks ei ole lennuvälja ammendumine vaid näiteks müra, terroristid ja muud ohud.

Populaarsed postitused sellest blogist

Kandevõime mõõtmine

Jälle uued teedeinsenerid

Kas dreenkiht on muldkeha või katendi osa