Projekteerimisnormidest

Normidega seonduvalt on täna piisavalt probleeme. Ei hakka hetkel kõike lahti kirjutama, vaid kooskõlastusringil on (väga pikk) rida parandusi kehtivasse normdokumenti, paraku esitatud kujul 'muuta paragrahvi x.y ja sõnastada lõik (z) alljärgnevalt'. Võtsin ette ja püüdsin need parandused integreerida kehtivasse dokumenti ning tulemus on leitav järgmisest lingist /uuendatud 16.11.2013/:
Kui keegi juhtub seda lugema, siis võiks anda ka tagasisidet. Isiklik arvamine on selline, et toodud dokumendis on veel palju liigset, mida ei peaks üldse normis sätestama. On lõike, mida kellelgi tegelikkuses vaja ei ole olnud ning mis tõenäoliselt on mittevajalikud ka lähema 10 aasta jooksul. On lõike, mis peaksid paiknema AINULT ehitusjuhistes (kõik see, mis käsitleb materjalide detailseid nõudeid, mis ei ole otseselt seotud projekteerimisprotsessis arvutustega - nii igasugused sõelkõverad kui tihendustegurid). Ja samas valdkondi, mis normis täielikult reguleerimata ning mille jaoks on vaja lihtsalt uusi juhendeid.
Kolmanda kursuse üliõpilastele leidub juhis, mis on kasulik nii eksamieelduse kui kursuseprojekti tarbeks.
Kui eeldada, et lähiaastatel tuleb siiski integreerida ühtsesse dokumenti projekteerimisnorm ja linnatänava standard, on selge et päris palju tuleb veel muuta.

Kommentaarid

Ain Kendra ütles …
Tänud Jubedale Jussile, tudengitele nüüd üks hea link.
http://www.nyc.gov/html/dot/html/pedestrians/streetdesignmanual.shtml#download
Ehk siis, sealt saab New Yorgi tänavate projekteerimise juhendi.
Kuna maanteede osas tugineb palju samuti jänkide juhendile HCM (Highway Capacity Manual), siis ilmselt lähiaasta(te)l tuleb ka tänavate norme ajakohastama hakata ja siin ongi üks allikas.
kt ütles …
Maanteede projekteerimisnormide päisesse või volitusnormi tuleks kirjutada, et nad kehtivad ka linnatänavate kohta. Põhjus selles, et siiani on kuuldavasti asi hägune.

Künnis oli mõistete all olemas, kuid rohkem Ctr+F-ga künniste kohta midagi ei leidnud. Tuleks täiendada, kuhu neid võib kujundada ja millised nad peavad olema.
Ain Kendra ütles …
MKM on kuuldavasti südameasjaks võtnud maanteenormi uuendamise viisil, mis sisaldaks ka linnatänavate käsitlust ja rakendusreglemendiga, mis laiendaks selle kehtivuse ka linnatänavatele kohustuslikuna. Paraku võtab see protsess veel aega, hindaks nii paar aastat. Igatahes mitte enne 2015.

Populaarsed postitused sellest blogist

Jälle uued teedeinsenerid

Kas dreenkiht on muldkeha või katendi osa

Kandevõime mõõtmine