Naelad kummist

Rootsi plaanib naastrehvidele maksu kehtestada. 5,3 eurot ühe rehvi kohta ostuhinnale lisaks. Ehk siis ca 80 eeku ühe rehvi eest.
Rootsi uuringute järgi ei ole surmaga lõppenud õnnetuste süüdlaste arvestuses näha olulist lamellrehvide ülekaalu naastrehvide suhtes.
Saksas on naastud keelatud, Norras on linnu, kus naastude kasutamise eest tuleb lisa maksta.

Kommentaarid

Anonüümne ütles …
Senikaua kuni teed jääst puhtad ei ole st. teede hooldajad ei suuda tagada, et teedele ei teki jääd ei ole mõistlik naastrehve lisamaksustada või keelata. Olen proovinud...lamellidega ei ole jääl teha midagi...
Raul wips Vibo ütles …
naastud ei asenda mõistust.. lamellidega saab suurepäraselt hakkama ja samas säästab teekatet. naastrehvidega kulutad 1km läbimisel teekatet 10 grammi. arvuta nüüd, mitu kilomeetrit sõidad talve jooksul maha ja milline on asfaldihunnik, mille ära kulutad ja siis mõtle, et sa ei ole ainus...
Ain Kendra ütles …
Lisaks veel tänase infobiti - iga aastaga kulub liikluses asfaldikiht 1 cm võrra. Väide küll Tartu linnaviletsuse ametnikult, kuid viitega TTÜ katsetele - huvitav küll, mitu autot selleks teest üle peab sõitma ja palju neist siis naeltega et see 1 cm kulumist tekiks. (wipsi pakutud 1 km ja 10 gr järgi võib ju proovida välja rehkendada)

Iseenesest ei vaidlustakski väidet. Kuid tee läeb roopasse ka ilma naastudeta (valdavalt raske transpordi all). Ja kui talvel siis roopasse ka jää lisandub (mis ju pole muu kui külmunud vesi), võib talveilmaga lamellidel uisutama sattunu küll taevaisa appi paluda, kuid juhitavusest rääkimine on kurjast. Läed kui kelguga, suundki võib teada olla kuniks roopas püsid, kuid juhib su liikumist keegi teine. Ja kui lõpuks haakumine tekib, ehk miski osa ratastest jää pealt asfaldini jõuab, muutub su suund kardinaalselt (sõltudes siis pigem sellest, milline ratas esimesena asfaldi leidis). Ning siis enam miskit ette ei jõua võtta. Viidata pole vaja kaugele - blogi järgmises sissekandes on lingid jutuubi klippidele. Mis küll valdavalt roobastega seotud pole, libeda teega siiski.
Raul wips Vibo ütles …
Kui tee läheb roopasse ilma naastudeta, siis on kaks võimalust:
1. tegemist on ülekaaluliste veokitega
2. valesti projekteeritud või ehitatud nõrga katendiga

Ilma naastudeta on katte kulumine võrreldes moraalse vananemisega (bituumeni lagunemine, katte murenemine) marginaalne.
Ain Kendra ütles …
Sõitsin täna Sõle tänavas - endise Minski poe naabruses teekate nii läbivajunud et ilmselt probleemid seal allpool. Naastudest asi nii hulluks ei lähe, Võimalik siiski, et ka raske transport - kuid sellel teelõigul usuksin et see raske ongi meie ühistransport ehk siis buss ja troll.
Varemgi sellest kuskil räägitud et ülekoormatud tipptunni trollid ja bussid lõhuvad päris korralikult, teljekoormused selgelt üle 10 tonni. Kui poolits ehk suudab miskit ette võtta raskeveokitega ehk siis nende koormaid ikkagi vahel kontrollitakse - pole kuulnud et teljekoormust kontrollitaks ka ühistranspordil.
Ain Kendra ütles …
Keegi tarkpea teatas et lamellid ei kesta üle kolme aasta. Kas naelakad kestavad kellelgi enamat? Asi pigem läbisõidus ja sõidustiilis kah.

Populaarsed postitused sellest blogist

Kandevõime mõõtmine

Jälle uued teedeinsenerid

Kas dreenkiht on muldkeha või katendi osa