Helsingi üldplaneering

Helsingi üldplaneeringus kavandatakse radikaalset muutust.
Üldplaneering koostatakse ca 10 aastase vahega, viimane oligi aastast 2012. Uue üldplaneeringu järgi kavandatakse linna suubuvad kiirteelaadsed tänavad (seespool Kehä I) kujundada peatänavateks, kiirus langetada 70-80 tasemelt 40-50 tasemele ning müravallide ja rampide asemele ehitada elumajad, mis mahutavad kuni 140,000 elanikku. Sõiduaeg kesklinna pikeneb mõne minuti.
Senine planeerimispraktika eeldas, et linnarahvastik ei kasva ning kasvavad linnalähedased omavalitsused. Üldplaneeringu järgi Helsingi linn soovib 14 lähivalla kasvust linna jätta umbes poole - 260,000 inimest aastani 2050.

Kommentaarid

genekas ütles …
Helsingisse sattunul tasuks tutvuda Mannerheimi teega - olgugi et see on sisuliselt autodele kitsam, annab see hea pildi sellest, mis saab, kui teistel sissesõiduteedel kiirus ka sama alla tuua. Kesklinna jõudmise aeg ei pikene mitte mõne minuti jagu, vaid tõenäoliselt vähemalt kahekordistub. Aeglasema kiirusega tee osakaal põhilistel sissesõiduteedel sisuliselt vähemalt kahekordistub - seega on kujutelm "mõnest minutist" ikka päris ebarealistlik. Lisame siia selle, et samamoodi aeglustub ka ühistransport.

Arvestades sellega, kui autovaenulik on Helsingi kesklinn juba praegu, on ilmselt enamusel selliste lennukate idede lugejatel hea meel avastada, et nemad ei ole seda kõike enam nägemas.

Populaarsed postitused sellest blogist

Jälle uued teedeinsenerid

Kas dreenkiht on muldkeha või katendi osa

Kandevõime mõõtmine