Järvevana raudteeületuskoht

Viimasel ajal on ridamisi kaherattalisi motoriseeritud liiklusvahendeid külje maha saanud Järvevana raudteeületuskohas. Hullemini vihmaga, kuiva ilmaga veidi kergemalt. Jalgratastele on tehtud norm ületuskoht, kus nad raudteega risti üle liiguvad. Kuidas peaks olema lood aga mootorsõidukitega?
Lahendusvariandid:
- analoogiline rada lisaks kõrvale mootorsõidukite jaoks nagu jalgratastele tehtud on
- lisada uus automaatika ülesõidukohale, mis tekitaks rööbaste peale katted. Need katted peaks olema risti sõiduteega, seega üksjagu pikemad. Kujutaks miskit sellist, et tõkkepuudega vastandfaasis ja piisaks et kaetakse esimene rida. Katted kergitatakse siis nagu tõkkepuu kombel üles, kui tõkkepuu alla läeb - et rong normaalselt rööpaid kasutada saaks. Kuid kui tõkkepuu üles läeb, siis lastakse katted tee peale. Tjah, ega see lihtne polegi. Aga et rööpad viltu sõidutee suhtes, peaks ülestõstetud kate jääma rongiteest juba kõrvale. Peaks asja korralikult üle mõõtma et kas õnnestuks lihtsam lahendus.
- no ja kolmas on kõige kallim lahendus - kuid pikas perspektiivis ainuvõimalik - eritasandiline raudteeülesõit et mitte öelda viadukt. Pikas vindis ainuvõimalik sest raudteesaksad loodavad Ülemiste ja Paldiski vahele rongi just neid rööpaid mööda liikuma saada. Mingi üks rongipaar tunnis ainult kaubavedusid. Aga kui lennuvälja idee peaks realiseeruma, siis tuleks siit liiklust oi kui palju...

Kommentaarid

Ain Kendra ütles …
Ometi ükskord - täna alustati remonditöödega. Kuid mida seal siis tegelikult teha annab?

Populaarsed postitused sellest blogist

Jälle uued teedeinsenerid

Kas dreenkiht on muldkeha või katendi osa

Kandevõime mõõtmine