Narva järjekorrad
Täna sai Narvas käidud. Küll teistel põhjustel, kuid mis silma hakkas:
1) veoautode järjekord maanteeääres - enamvähem täpselt 7 kilomeetrit. Delfi järgi on see nädala jagu. Ehk siis vene toll laseb päevas läbi ühe kilomeetri autosid. Linnapoolses otsas on näha paar välipeldikut kuid see on ka kõik. Küsimus, kelle rida see on? Ei, mitte ainult peldikud vaid kogu orgunn jne. Sarnased jamad on muide ka Soome Vene piiril, Vaalimaa piiripunktis vist. Soome poolel on raudtee aktiivsem, ilmselt suudetakse oluline osa veoseid raudteele suunata - korra nädalas käib juba praegu spetsiaalne autode veoks tehtud kaubarong. Kas meie kogu tulevikulootus seisneb uues sillas? See ju veel küsitav ja kindlasti võtab vähemalt 5 aastat koos projekteerimisega. Või on projekt olemas? Siis vähemalt 2-3 aastat.
Lugesin just EL rahadega plaanitavatest pilootprojektidest, mis ilmselt selliste veoautojuhtidele suunatud parklate tegemisele mõeldud. Kuid - kelle rida?
2) Narvas endas on küll viitasid välja pandud, kuid pahatihti pole märgil toodud viida suund tegelikkusega võrreldes väga adekvaatne.
3) Narvas tuleks alati jälgida, millise moblavõrgu otsa su telefon ühendus - Aleksandrikiriku juures igatahes on miski MTS-RUS valdav.
4) Jõhvi piirkonnas on maanteel mitmes lõigus kaks rada pärisuunas. Kuid soovida jätab just suunad sõiduradadelt juhendamine. Sellest ka siis veidi siukest pendeldamist ja vibreerimist...
5) Rakvere linn, Tuuleveski juures - vist koguni sellenimeline tänav, mis jookseb bussijaama juurde välja. Kuid tupiku märki ei ole. Tänava bussijaamapoolne ots on ju jalgteeks/jalgrattateeks tehtud.
1) veoautode järjekord maanteeääres - enamvähem täpselt 7 kilomeetrit. Delfi järgi on see nädala jagu. Ehk siis vene toll laseb päevas läbi ühe kilomeetri autosid. Linnapoolses otsas on näha paar välipeldikut kuid see on ka kõik. Küsimus, kelle rida see on? Ei, mitte ainult peldikud vaid kogu orgunn jne. Sarnased jamad on muide ka Soome Vene piiril, Vaalimaa piiripunktis vist. Soome poolel on raudtee aktiivsem, ilmselt suudetakse oluline osa veoseid raudteele suunata - korra nädalas käib juba praegu spetsiaalne autode veoks tehtud kaubarong. Kas meie kogu tulevikulootus seisneb uues sillas? See ju veel küsitav ja kindlasti võtab vähemalt 5 aastat koos projekteerimisega. Või on projekt olemas? Siis vähemalt 2-3 aastat.
Lugesin just EL rahadega plaanitavatest pilootprojektidest, mis ilmselt selliste veoautojuhtidele suunatud parklate tegemisele mõeldud. Kuid - kelle rida?
2) Narvas endas on küll viitasid välja pandud, kuid pahatihti pole märgil toodud viida suund tegelikkusega võrreldes väga adekvaatne.
3) Narvas tuleks alati jälgida, millise moblavõrgu otsa su telefon ühendus - Aleksandrikiriku juures igatahes on miski MTS-RUS valdav.
4) Jõhvi piirkonnas on maanteel mitmes lõigus kaks rada pärisuunas. Kuid soovida jätab just suunad sõiduradadelt juhendamine. Sellest ka siis veidi siukest pendeldamist ja vibreerimist...
5) Rakvere linn, Tuuleveski juures - vist koguni sellenimeline tänav, mis jookseb bussijaama juurde välja. Kuid tupiku märki ei ole. Tänava bussijaamapoolne ots on ju jalgteeks/jalgrattateeks tehtud.
Kommentaarid
- Vaalimaa - 45 km
- Nuijamaa - 21 km
- Imatra - 10 km
Ei olegi muud teed kui raudtee. Meil alles raudteeisandad teatasid, et konteinervedude maht tõuseb kiiresti. Šokiteraapia on vist kõige mõjusam. Majanduse sõltumatusele mõjus vene pangakriis hästi, ilmselt praegune tollikriis on hea eri transpordiliikide vahekordade klaariks puhumisele.
Jah, saaks. Kuid raudtee ei vii igale poole. Ja auto annab teatud paindlikkuse, mida kauba adressaat ilmselt vajab. Saatjal võiks suht kama olla.
Kiirtee Hamina ja Kotka vahel on juba täitumas rekkadest.