Narva järjekorrad

Täna sai Narvas käidud. Küll teistel põhjustel, kuid mis silma hakkas:
1) veoautode järjekord maanteeääres - enamvähem täpselt 7 kilomeetrit. Delfi järgi on see nädala jagu. Ehk siis vene toll laseb päevas läbi ühe kilomeetri autosid. Linnapoolses otsas on näha paar välipeldikut kuid see on ka kõik. Küsimus, kelle rida see on? Ei, mitte ainult peldikud vaid kogu orgunn jne. Sarnased jamad on muide ka Soome Vene piiril, Vaalimaa piiripunktis vist. Soome poolel on raudtee aktiivsem, ilmselt suudetakse oluline osa veoseid raudteele suunata - korra nädalas käib juba praegu spetsiaalne autode veoks tehtud kaubarong. Kas meie kogu tulevikulootus seisneb uues sillas? See ju veel küsitav ja kindlasti võtab vähemalt 5 aastat koos projekteerimisega. Või on projekt olemas? Siis vähemalt 2-3 aastat.
Lugesin just EL rahadega plaanitavatest pilootprojektidest, mis ilmselt selliste veoautojuhtidele suunatud parklate tegemisele mõeldud. Kuid - kelle rida?
2) Narvas endas on küll viitasid välja pandud, kuid pahatihti pole märgil toodud viida suund tegelikkusega võrreldes väga adekvaatne.
3) Narvas tuleks alati jälgida, millise moblavõrgu otsa su telefon ühendus - Aleksandrikiriku juures igatahes on miski MTS-RUS valdav.
4) Jõhvi piirkonnas on maanteel mitmes lõigus kaks rada pärisuunas. Kuid soovida jätab just suunad sõiduradadelt juhendamine. Sellest ka siis veidi siukest pendeldamist ja vibreerimist...
5) Rakvere linn, Tuuleveski juures - vist koguni sellenimeline tänav, mis jookseb bussijaama juurde välja. Kuid tupiku märki ei ole. Tänava bussijaamapoolne ots on ju jalgteeks/jalgrattateeks tehtud.

Kommentaarid

Ain Kendra ütles …
Soome järjekorrad Vaalimaa punktis ulatuvad juba 43 kilomeetrini. Ilmselt ei ole viga Eestis vaid ikka Venemaal. Milles on lahendused? Ilmselt tuleks rohkem raudteetransporti kasutada. Kas ei ole võimalik võtta ports raudteeplatvorme ja laduda rekkad sinna peale. Venemaal sõidavad platvormilt maha ja igaüks oma teed.
Ain Kendra ütles …
Tea kuidas Narvas praegu on, kuid Soomes asjad väga sandid:
- Vaalimaa - 45 km
- Nuijamaa - 21 km
- Imatra - 10 km
Ei olegi muud teed kui raudtee. Meil alles raudteeisandad teatasid, et konteinervedude maht tõuseb kiiresti. Šokiteraapia on vist kõige mõjusam. Majanduse sõltumatusele mõjus vene pangakriis hästi, ilmselt praegune tollikriis on hea eri transpordiliikide vahekordade klaariks puhumisele.
Ain Kendra ütles …
Järjekorrad veninud 52 km-ni, kuid ühe päevaga suudeti pool sellest läbi hekseldada - Halonen kohtub Putiniga ja ilmselt vaja head tahet näidata.
Ain Kendra ütles …
Viimase info kohaselt süüdistab Vene tollivalitsus kõiki piirinaabreid järjekordades - miks nad siis veavad oma konteinereid autodega kui raudteel saaks vähema vaevaga.
Jah, saaks. Kuid raudtee ei vii igale poole. Ja auto annab teatud paindlikkuse, mida kauba adressaat ilmselt vajab. Saatjal võiks suht kama olla.
Ain Kendra ütles …
Järjekorrad Vaalimaa piiripunktis on jõudnud 100 kilomeetrini.
Kiirtee Hamina ja Kotka vahel on juba täitumas rekkadest.

Populaarsed postitused sellest blogist

Kandevõime mõõtmine

Jälle uued teedeinsenerid

Kas dreenkiht on muldkeha või katendi osa