Postitused

Kilde meilt ja mujalt

Alustuseks Tehnikaülikooli õppejõudude poolt öeldud laused: # Kena komme on panna mullatööde tehnomahtudele juurde 3% - see päästis sotsialismi ajal ja päästab ka nüüd. Tammsaare teel see ei aidanud, sest tegemata jäid geoloogilised uuringud (Vello Mespak) # Liival on sisehõõre ka vee sees. Vesiliivad ehk vajuvad liivad, kuhu kurjategijad upuvad ja head kuidagimoodi välja rabelavad, mis põhimõtteliselt pole võimalik (Vello Mespak) # Need, kes teedel toime ei tule võiksid pimesooli lõigata (Vello Mespak) # Süsivesikud on niigi küllastunud, miks nad peaksid veel kivimaterjaliga kurameerima (Vello Mespak) # Gilsonite - mis tast vaadata - mustad helbed ei sula peos ega suus (Vello Mespak) # Vedeldaja on seda parem lahusti, mida rohkem on tal sees aromaatseid ühendeid. Viimasel ajal neid eriti ei taheta kasutada. Nad pole otseselt kahjulikud, aga ravivedelikeks neid ka nimetada ei saa (Vello Mespak) # Kui me peas koordinaadistikku pöörame, ega siis asjad tegelikkuses kaasa ei lenda (Tõnu Ke...

Demokraatia ja õigused (ning kohustused)

Loen tihti Soome kollaseid võrgulehti - iltalehti, hs, uusisuomi ja vahel ka muud. HS veergudel jäi silma Leena Hietaneni pamfleti teema kuid Uusisuomi veergudel on Iivi Anna Masso algatanud tänuväärseid teemasid ka sellest inspireerituna. Asjaolu, et viskasin tolle Hietase teema lingid ka tuttavatele, kelle kaudu teema ilmselt meie ajakirjanikele hambusse sai, on vist teisejärguline. Kuid mis huvi pakub, ehk mõningaid noppeid Uusisuomi blogisabast: - (dr Schmidt) - Iisrael on teadupärast ainus riik maailmas, kes kodakondsust annab vaid oma hõimu esindajatele - see on ju selge rassiline diskrimineerimine. - (tapio o neva) - riigi nimetusele tuleb läheneda matemaatiliselt, eituse eitus on jaatus jne - Korean People's Democratic Republic - vabariik ise on siis esimene aste, demokraatlik vabariik viitab et tegemist ei ole demokraatiaga - eituse eitus - ning rahva liide seal ees viitab siiski et on demokraatia. Teooria peab paika kui demokraatia mõistesse suhtuda negatiivsena. Kui sots...

Linnade infrastruktuur korda

Teadus.ee levitab meilitsi oma regulaarset võrguväljaannet. Toimetaja Ennet käis Ameerika Teaduse Edendamise Assotsiatsiooni AAAS aastakongressil Bostonis, ja sealt siis kogus värskeid mõtteid. Mida oli võtnud komisjon säherdustest kuulsatest meestest nagu Ray Kurzweyl, Creig Venter ja Larry Page. Need ülesanded jaotati nelja alaliiki: jätkusuutlikkus, tervis, turvalisus, elurõõm. Ennet võtab lühidalt kokku 14 ülesannet ja ei jäta tõmbamata paralleele Eestigagi. Nende ülesannete seas, ime küll, leidub ka säherdune: “ Linnade infrastruktuur korda ”. Mis oleks tegelikult kõige lihtsamini saavutatav. Inseneride poolt, ma mõtlen. Mis eriti sümpaatne ja väärib märkimist: Ennet on kasutanud siin inglise “challenge” tõlkena “ülesannet”, mitte iiveldamapanevat sõna “väljakutse”. Vt ka: www.engineeringchallenges.org Kui viitsimist on, püüan mõttekesi ka sealt viidatud kohast maakeelde keerata..

Liiklusõnnetuste tulemustest

Pilte siit ja sealt - mitte just väga jubedaid. Audi RS6 on ohutu auto. Vene blogi lingis head pildid.
Ka Soomes lagunevad teed. Helsingin Sanomat kirjeldab asja selliselt: "Ei niitä teitä ole rakennettu niin kuin tänä päivänä pitäisi. Pohjois-Helsingissä on aikoinaan vanhoille lehmipoluille levitetty ensin tuhkaa ja myöhemmin asfalttia", rakennusmestari Tomi Brandt Helsingin rakennusvirastosta kertoo. "Ne tiet ovat hajoamassa ihan kokonaan". Kes keelt ei valda, sellele maakeeli: "Neid teid ei ole ehitatud nii nagu tänasel päeval tuleks. Põhja-Helsingis on algselt vanadele lehmaradadele laotatud esmalt tuhka ja hiljem asfalti", ütles ehitusmeister Tomi Brandt Helsingi ehitusametist. "Need teed on täielikult lagunemas". Mida räägivad meie linnaisad? Milliseid pilte tänavatelt leida on? Eks püüan ise ka jõudumööda valgustada - ka mu igapäevasel suure liiklusega töö-teel on sellised augud, mis hooletu sõitja sõidukile viga võiksid teha. Eilsetes uudistes leidus lugu kanalisatsioonikaevust, mis kesköise sõitja haiglasse viis (ja auto romulas...

SAABi stoori

Pildid leiduvad: siit Algus - 16:34 - kiire telefonikõne kolleegilt, äsjasoetatud kaamera kätte ja aknale. Kaader 33. Saab, 671AZV. Juht on korraks autost väljunud ja tagasi siirdunud, ehk siis lootuses veel tagurpidi välja liikuda. Pildilt näha, et autol vasaku esiratta kaldenurk totaalselt muudetud - mingi vedrustuse element purunenud. Rehvimuster selgelt näha - suvepastlad. 16:36 - 36 kaadrilt näha ka trajektoor, kuidas auto haljasalale jõudis. 16:35 - 39 - klaasid puhtaks ehk aitab 16:40 - 42 - autost välja, vaatame millega hakkama saime. autouksel näha kleepsid - ES Tuning, CSG Autohooldus 16:41 - 47 - uuesti autosse tagasi. 100048 jälle välja 16:43 - 49 - väljapääsu ei paista, vaja viimast võtta talvemõnudest. Pagana auto, ei oska mõnu tunda. Säh sulle lumepalliga. 16:44 - 50 - veel üks pall. PARIM PILT ESIALGU. 54 - krt, ratas on viltu. jalaga sellele, ehk saab otseks. 56 - pagan, ei liigu hästi 57 - sõbrannad saabusid BMW roolis. 417MFY kaks kaunist brünetti, valge ja punase j...

Valglinnastumise lõpp?

Samm-sammult liigub teave sellest, et viimase kümne aasta jooksul on keskklass linnalähialadelt linna tagasi suundumas. Kipspõllundust nimetatakse McMansioniks - mõisahoonete suuruses kuid kehvalt ehitatud majad mis nüüd vajavad suuremaid remonte. Lapsed kodust läind ja vanadel selleks raha pole. Et kogu liikumine ainult autodega, pole ehitatud kõnniteesidki. Aga inimesed hakkavad enam hindama jalgsitee kaugusel asuvat teenindust, koole ja kauplusi. Praegune kehvade laenudega seotud panganduskriis Jänkistanis forsseerib protsesse enamgi. Eks näis, kuidas meie kipspõllundus edeneb - suveks paistab mis seis on.