Pääsküla raba kaitse alla?
Raba kaitse alla - tekitab kahte sorti mõtteid:
- kas sellega ei olda lootusetult hiljaks jäänud? Viimase 20 aastaga on Laagri ja Kadaka/Pääsküla taha kerkinud kõike. Instituudi tee ja selle äärne asustus. Ja ilmselt on üksjagu planeeringuid veel, eriti Instituudi teest väljapoole. Tõsi ta on, et linna ja tee vahel on veel mingi asustamata ala.
- Juuliku-Tabasalu tee osa Pärnu maanteelt Instituudi teeni (Laagri-Harku) ilmselt tehakse (see ei ole raba peal), kuid tõenäoliselt blokeerivad kaitsekavad kõik võimalused selle tee ühendamiseks Kadaka piirkonnaga.
Mis siit siis kaasneb veel?
Ehk kõige olulisemana see, et kui Pääsküla ümbersõiduna on planeeringutes kavandatud möödasõit mis leevendaks Kadaka tee liiklusolukorda, siis suure tõenäosusega seda ei tule. Muide, ka praegune Kadaka katend on projekteeritud perspektiivsele seisule et paralleeltee ON OLEMAS. Siit tuleneb ka katendi suur ülekoormus - praegune liikluskoormus ületab suuresti selle, millist kavandati ehitusest 15 aasta jaoks.
Kui juba praegu on Kadaka tee liiklus probleemiks nii tänava enda kui selle lähialade elanikele, mis siis ees ootab?
Milles on väljapääs? Ega ei olegi. Linna ja roheliste eesmärgiks on hoida tänavate seisund nii sant kui võimalik et inimesed oleks sunnitud auto asemel jalgrattaga ja jala liikuma. Ühistranspordi eelisareng on selgelt tuvastatav vaid piletihinna tõusu läbi. Asjaolu, et reisijate arv seeläbi kahaneb, ei ole näitaja sest rahanumber ju tõuseb.
- kas sellega ei olda lootusetult hiljaks jäänud? Viimase 20 aastaga on Laagri ja Kadaka/Pääsküla taha kerkinud kõike. Instituudi tee ja selle äärne asustus. Ja ilmselt on üksjagu planeeringuid veel, eriti Instituudi teest väljapoole. Tõsi ta on, et linna ja tee vahel on veel mingi asustamata ala.
- Juuliku-Tabasalu tee osa Pärnu maanteelt Instituudi teeni (Laagri-Harku) ilmselt tehakse (see ei ole raba peal), kuid tõenäoliselt blokeerivad kaitsekavad kõik võimalused selle tee ühendamiseks Kadaka piirkonnaga.
Mis siit siis kaasneb veel?
Ehk kõige olulisemana see, et kui Pääsküla ümbersõiduna on planeeringutes kavandatud möödasõit mis leevendaks Kadaka tee liiklusolukorda, siis suure tõenäosusega seda ei tule. Muide, ka praegune Kadaka katend on projekteeritud perspektiivsele seisule et paralleeltee ON OLEMAS. Siit tuleneb ka katendi suur ülekoormus - praegune liikluskoormus ületab suuresti selle, millist kavandati ehitusest 15 aasta jaoks.
Kui juba praegu on Kadaka tee liiklus probleemiks nii tänava enda kui selle lähialade elanikele, mis siis ees ootab?
Milles on väljapääs? Ega ei olegi. Linna ja roheliste eesmärgiks on hoida tänavate seisund nii sant kui võimalik et inimesed oleks sunnitud auto asemel jalgrattaga ja jala liikuma. Ühistranspordi eelisareng on selgelt tuvastatav vaid piletihinna tõusu läbi. Asjaolu, et reisijate arv seeläbi kahaneb, ei ole näitaja sest rahanumber ju tõuseb.
Kommentaarid
Probleem on olemas, sellest ei saa teerulliga üle sõita. Pigem tuleb käsitleda mõistlikke alternatiive ja siis vähem halb lahendus valida.
Mis nüüd sellesse Pääsküla möödasõiduteesse puutub, siis on pakutud juba teest alt või üle pääsemiseks lahendusi. Tõsi küll, mitte kogu tee ulatuses. Aga võimalik see on. Paraku on Nõmmeliivateeseltsi eesmärk siiski NIMBY. Et uut teed üldse mitte teha ja las autosõitjad sõidavad ringi ning ummikust ummikusse. Neid ei koti see, et pealepressitavad lahendused on kokkuvõttes ullemini saastavad.
1) Nõmme ÜP hindamisega tegeleb Alkranel, kontakteerusin ja saan varsti nende hinnangud.
2) See möödasõidutee on juba kehtivas Tallinna Üldplaneeringus sees ja ka Nõmme ÜP ei ole seda maha võtnud. Praegu on planeering teist ringi tagasi Keskkonnaametis, ei ole põhjust et see pidurduks, seega on koridor olemas.
3) Raba kaitse alla võtmine - no igaüks võib teha igasuguseid ettepanekuid (..TLPA istekoht)
Kas ja millal see ka hankesse võiks jõuda on äärmiselt raske oletada. TLPA pakkus isegi 50 või 100 aastat aga see on poliitiliste valikute küsimus.
4) Ühendus Pärnu maanteelt (Maksimarketi eest) Instituudi teele, enamvähem sinna kust peaks tulema ühendus ka Pääsküla möödasõiduteele, peaks töösse minema käesoleval aastal (erainvestorite ehk arendajate osalisel rahastamisel, Helenius).
5) Seda enam, kui see ühendus tekib, tuleb ka surve möödasõidutee rajamiseks. Teadaolevalt ei ole alustatud projekteerimist. Kes peaks survestama ja kuidas, ei oska praegu oletada kuid arvan et küsimus on igal juhul Linnavolikogus vaja üles upitada, misiganes kanaleid kaudu. Mul endal neid kanaleid tglt pole, kui ehk mõni volitatu käesolevat blogi võiks lugeda. Aga soovitaksin Rainer Vakraga kontakteeruda ja uurida tema arvamist ning võimalusi pressinguks.